Friday 10 June 2011

Goda nyheter.

Jag var på vårdcentralen i morse för att lyssna på mina lungor. Det var en pärs! Jag blir enormt stressad av den miljön numera (fick ju åka ambulans från vårdcentralen vid min första lunginflammation) och pulsen höjs och jag känner att jag bara vill fly. Det blev inte bättre av att några hostade i väntrummet och när tårarna svämmade över fick jag sitta på en avskild plats och vänta. Hjälp vilken enorm stressreaktion! Lungorna lät fint =) Härligt! Sen hem och försöka varva ner genom lugnande teer, andningsövningar och meditation. Till slut blev det Sex and the city. Känns väldigt konstigt att titta på tv dagtid men vad gör man inte för att lugna ner sig ;) Jag hade även en telefontid bokad med infektionskliniken och de ringde upp mig och meddelade att de faktiskt fått träff den här gången. Detta stärker teorin att det var två olika lunginflammationer. De hittade nämligen ingenting förra gången. Det känns väldigt skönt så att det inte är en mysko bakterie som ligger och puttrar och blommar upp emellanåt!

Nu återstår vila och att äta =) Och som läkarna säger till mig det är fullt normalt att det tar tid att återhämta sig, i synnerhet efter två lunginflammationer. Det gäller bara att acceptera detta. Det tror jag att jag har gjort den här gången. Jag har ändå missat en rad roliga saker så jag har fått öva en hel del i acceptans.

Åh, det är ju fredag idag! Håller inte riktigt reda på dagarna nu! Hoppas ni har skön fredagsfeeling =)

No comments:

Post a Comment