Friday 31 December 2010

Glass.

IMG_1623

Ikväll skall det bli glass till efterrätt och det har jag förberett genom att skiva några bananer och frysa in. Bananerna utgör basen. Sen får vi se om det blir jordgubbsglass eller hallonglass eller vaniljglass eller chokladglass… ja vi ser vad vi känner för ikväll =)

Det blir en lugn nyårsafton på tu man hand idag. Vi har promenerat och druckit varm choklad. Igen =)) Jag tänker faktiskt röja en del till, jag är inne i ett flow just nu så det är lika bra att passa på. En kopp grönt yogitea och jag är redo!

 

IMG_1624

 

Humor is a good protection står det på fliken på yogiteet. Det kan jag verkligen hålla med om! Ser fram emot ett 2011 med många skratt =)

4 comments:

  1. Samma här en lugn mysig nyår. Har gjort egen glass idag och bakat ett kanongott valnötsbröd. Anders gör maten. Linda är hemma i år med oss:)

    Tagit en härlig promenad med hundarna och jag har röjt lite i bokhyllan. Lagt ner LCHF för stabbigt för mig men ner i vikt gick jag...
    Ha ett riktigt GOT NYTT ÅR!!

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Det låter ju jättegott!!! =) Kul att du oxå gjorde egen glass.

    Visst är det skönt att promenera och röja? =)
    Jo, jag kan förstå det angående LCHF. Jag tror som sagt att håller man sig borta från vitt mjöl och socker så går det flesta ner i vikt!

    kram och tack detsamma =)

    ReplyDelete
  3. Hej jessica, vad kul det vara att läsa dit inlägg om året som gått. Jag blev riktigt intresserad av det här: "I september for jag även till Living Food i Valdemarsvik åt Levande föda i 2 veckor och städade undan alla bekymmer upp till 20 års ålder. Hjälp så befriande!!! Vill du städa kropp och själ vill jag varmt rekommendera ett besök på denna kursgård."

    Hur gick du till väga med att rensa undan bekymmer upp till 20 år, låter riktigt intressant och något som kändes i hjärtat, behöver fatta modet att själv göra det. Om du inte känner att det är allt för personligt så får du gärna berätta om processen i helhet, utan att berätta detaljer. känns så spännande, kommer de åt sånt som är undermedvetet också? jag har tagit bort min blogg, kände att jag behöver gå in i mitt hjärta och hitta mig själv och internet står lite i vägen, men jag kommer in här lite då och då och läser dina inlägg, så inspirernade :D har börjat med groddade mungbönor och gör smoothi på dem :D

    Gott nytt år, ska bli spännande vad 2011 har att komma med :D

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  4. Hej Cathrine!
    Jag förstår vad du menar med att internet kan komma i vägen. Klokt att du väljer bort det och fokuserar på det som är viktigast för dig just nu. Jag har läst en del på din blogg och tycker det är roligt att du som skall arbeta med barn i framtiden har så kloka tankar.
    Jag hoppas verkligen att du fortsätter hitta hit för inspirera är precis det jag vill göra =) Oj vad modigt att du vågade dig på att mixa mungbönorna! Bara tuffa tjejer som fixar det ;)

    Jag berättar gärna mer om processen för läkningen av barnet inom mig. Jag gör det i ett blogginlägg tänkte jag ifall det är fler som är intresserade. Så håll utkik!

    En jättekram till dig och lycka till med att hitta dig själv!

    ReplyDelete