Monday 13 December 2010

Luciamorgon.

God morgon i vårt vackra vintriga Sverige ( och naturligtvis detsamma till er som befinner er på andra breddgrader =)!

Det blir inget Luciafirande för mig idag men jag njuter av kollegor som har glitter i håret. Förra veckan hade yngste sonen Luciatåg i skolan och äldste sonen har ett julspel nästa vecka så jag har inga Luciatåg att besöka idag. Men jag njuter av det magiska som vilar över en Luciamorgon ändå.

Jag har haft lite ledigt några dagar. Både från yoga och från bloggande. Jag har haft röda dagar och då vet ni som följer mig att jag inte yogar. Dessutom har jag yogaledigt på helger. Jag tycker det är mysigt att ligga kvar i sängen och njuter av att höra barnafötter som kommer in och vill mysa en stund under täcket. Den här helgen var grabbarna dock hos sin far och min kropp var så trött efter röda dagar och flyttbestyr under föregående helger så jag tog sovmorgon ända till klockan 8! Jag slocknade redan vid 21-tiden på fredag kväll och märkte inte ens när Mattias kröp ner.

Sen var det dags att inhandla julklappar och dem slog jag in i går kväll så allt är klart =) Jätteskönt =) Vi var lite sociala på lördag eftermiddag och igår kom min underbara väninna N och hälsade på mig. Vi har känt varandra sedan gymnasiet och det är rena energiboosten att träffa henne. Vi pratade om allt möjligt och hann ändå inte med hälften av vad vi ville avhandla =) Jag bjöd henne på en utsökt grön smoothie bestående av två bananer, ett äpple, ett päron och en kvist grönkål. Den föll henne i smaken och ett tips jag kan ge är att se till att köra mixern en stund så att bladen verkligen sönderdelas! Det blir en helt annan sak då! =)

Efter att hon åkt tömde jag två flyttkartonger och slog in alla julklappar från lördagen. På kvällen såg Mattias och jag klart Harry Potter och halvblodsprinsen och jag gillar inte alls utgången av den men jag avslöjar inget om det finns någon här som inte har läst/sett den.

Idag vaknade jag 04:40 och det var dags att ta tag i yogaläxan efter en veckas yogauppehåll. Det kändes i kroppen kan jag lova! =)

Jag avslutade med meditationen Långa Ek Ong Kar och Lugna hjärtats meditation. Jag skall försöka berätta mer om den sistnämnda vid annat tillfälle. Det är en riktigt lugnande och härlig meditation! Jag har en riktigt bra asana mot halsont också som jag lovar att berätta om!

Ha en skön Lucia!

No comments:

Post a Comment