Thursday 30 December 2010

Yoga och grön smoothie.

När jag vaknade klockan 7 i morse hade jag varit symptomfri i 14 timmar =) Jag bestämde mig för att äntligen göra yoga och dessutom framför granen. Ett perfekt ställe. Det tyckte tydligen även Tiger som gjorde mig sällskap under passet och dessutom verkar vilja ligga kvar även efteråt =)

IMG_1590

Efter passet var det dags för morgonens smoothie. Vi hade lagt cashewnötter i blöt i går kväll för att få en krämigare variant idag.

IMG_1593 

Nötter blötlägger vi för att göra dem mer lättsmälta.

Sen i med banan, äpplen och päron. Idag kände jag för hallon oxå.

IMG_1600

Självklart måste det vara någon bladgrönsak i oxå. Annars är det ju ingen grön smoothie. Grönkål fick det bli idag =)

IMG_1601

Sen på med vatten, locket på och tuta och köra =)

Hallon och grönkål verkar ta ut varandra så det blev lite tråkig färg. Det löste jag med att toppa med kokosflingor och frysta hallon.

IMG_1608

Dags att servera =)

IMG_1614

Receptet i sin helhet:

  • 3 bananer
  • 2 äpplen
  • 1 päron
  • Ungefär en dl blötlagda cashewnötter
  • Lagom med frysta hallon
  • Hyfsat mycket färsk grönkål
  • Vatten så att konsistensen blir som man vill ha den

Garnering:

  • Kokosflingor
  • Frysta hallon

 

Smaken påminde lite om youghurt. En lyckad smoothie tycker jag allt. Trots den tråkiga färgen =)

2 comments:

  1. Mmm ser både gott, fräscht och nyttigt ut. Jag måste skaffa mig en mixer!!
    Glad att du mår bättre :) Kram kram

    ReplyDelete
  2. Gör det! Vi är jättenöjda med vår mixer från Philips. Prisvärd, praktisk och gör sitt jobb. Snygg oxå för den delen.
    Jaa det är verkligen både gott, fräscht och nyttigt =) kram kram

    ReplyDelete