Thursday 23 December 2010

Dan före dopparedan =)

Tjoho! Imorgon är det julafton. Jag kan inte låta bli att smittas av barnens entusiasm =) Jag sov till 7(!) idag. Beror nog på att jag var uppe ända till klockan 23 igår ;) Hursomhelst så smög jag upp på toaletten för att inte väcka barnen. Då ser jag att det  lyser på deras rum. De har varit tysta för att inte väcka oss. Sötnosar. Nu är de i färd med att ställa upp sina legokalendrar som de fått av Mattias föräldrar.

Just det. Jag måste tipsa om rismjölk. Det var min vän C som nämnde det första gången. Vi har alltid haft havremjölk här hemma. Men eftersom jag inte verkar tåla havregryn just nu tänkte jag att det kunde vara en idé att prova rismjölk. Det var lyckat för barnen äääälskar den. Så om du bestämmer dig för att ge upp komjölken så är rismjölk ett väldigt snällt alternativ. Sen tror jag ju inte att man skall frossa i vare sig havremjölk eller rismjölk eller andra processade varor. Men ibland så =) Som när barnen kollade på morgontv igår och blev så väldigt sugna på varm choklad när det dracks på tv. De älskade den nya varianten. Förr gjorde jag varm choklad på vatten, grädde, kakao och råsocker. Igår blev det rismjölk istället för grädde och vatten. Barnen gav den 5 poäng mot 1 poäng för den gamla =)) Så om ni har provat havremjölk men inte haft framgång i familjen så testa rismjölk!

IMG_1507

Disktrasan är en traditionsenlig före-julklapp från barnens kusiner =)

Idag skall det göras Jansson utan frestelse. Det betyder Jansson utan sill. Jag har aldrig gillat sill så det är ingen uppoffring =)

1 comment:

  1. Utan ansjovis påminde Mattias mig om. =) Jaja, jag tycker sill och ansjovis smakar lika illa ;)

    ReplyDelete