Wednesday 22 December 2010

Julefrid.

Jag har haft en lång dag. Mattias hade svårt att ligga still så han sov på soffan i natt. Jag vaknade som vanligt vid 5-tiden. Men nu sov Mattias i rummet där jag brukar göra yoga så jag bestämde mig för att köra mitt pass i sängen. Jättemysigt blev det =)

När hela huset vaknat och frukosten var uppäten, barnen hade bl a beställt varm choklad ( som gjordes på rismjölk och de älskade den ) var det dags för mig att ge mig ut på jakt efter en julgransfot.

IMG_1505_kakao

 

Med barn och allt borde jag ha en sådan men vid en separation försvinner en del saker. Jag har förvisso allt julpynt vilket dock känns helt rätt eftersom det var det jag förde in i boet och en del saker är t o m från min mormor och morfar =) Jag skulle till Ica Maxi och handla lite julmat och jag tänkte att där måste ju finnas en fot. Men icke. Nästa ställe blev Hemköp eftersom jag skulle hämta ett paket där. Nope. Men Ikea, de måste ju ha julgransfötter? Nope. Coop då? Nope. Chilli då? Nope. Jysk då….? YES!!! Och dessutom en snygg sådan =))

IMG_1526

Jag plockade med mig Thaimat hem, jag valde en jättegod gryta med tofu och barnen åt vegetariska vårrullar. De älskar dem. Mattias tog en ny sort som han inte blev så förtjust i. Mattias är förresten mycket piggare idag. Tack och lov.

Efter lunch var det dags att börja röja vardagsrummet. Så här såg det ju ut innan. Jag vet inte hur mycket ni ser men det stod två sängar, en soffa, en bokhylla, ett matbord och flera kartonger i rummet.

När vi röjt klart tog vi in granen och lät den få släppa ner sina grenar en stund medan vi fikade i vår nya soffhörna. Då passade vi på att provsmaka årets julskinka =)

IMG_1509

 

Sedan var det dags att klä granen och det är så himla mysigt tycker jag. Min 6-åring sa plötsligt:

Mamma, om inte du och pappa hade gift er hade inte jag och storebror funnits.

Jag: Nä, tänk vilken fantastisk tur att vi gifte oss!

6-åringen: Om ni inte hade skilt er hade du inte träffat Mattias. Jag är så glad att just du är min mamma.

Finare kan man inte höra från sitt barn.

IMG_1524

Imorgon skall vi göra Jansson som vi skall ta med på julafton. Barnen längtar sååå och önskar att julafton vore imorgon =)

Hoppas att ni också känner julefrid.

No comments:

Post a Comment