Friday 31 December 2010

Mitt 2010.

Oj vilket år det har varit. Det har hänt otroligt mycket och några livsavgörande saker. Först av allt hittade jag en annons i lokaltidningen om en kurs i Kundaliniyoga. Jag hade faktiskt aldrig hört talas om kundaliniyoga och hade ingen aning om vilken effekt det skulle komma att få på mig. Jag har under många år tagit privatlektioner och sedan gjort yoga på egen hand. Men nu började jag längta efter att träna i grupp. Eftersom jag har barnen varannan vecka ville jag inte vara borta en kväll i veckan när jag hade dem så jag ringde till kursledaren och frågade om det var okej att jag gick varannan gång och betalade halva priset. Det var inga problem och det är jag sååå tacksam för idag. Jag blev förälskad i Kundaliniyoga med en gång. Kundaliniyoga har stort fokus på sinnet och mitt sinne behöver slippa analysera och tänka emellanåt =))

IMG_0846  Jag i lätt meditationsställning.

 

0149 lotusblomma

Tidigt på vårkanten bestämde jag mig för att packa mina viktigaste prylar och flytta till Mattias.

0149 lotusblomma

Lite senare på våren slutade jag att äta rött kött. Jag var trött på att ha mycket mens och ayurveda hade lärt mig att om man tar bort det röda köttet minskar menstruationen. Lät perfekt tyckte jag.

0149 lotusblomma

I juni tröttnade jag på att inget schampo lyckades hjälpa mitt, efter separationen trötta hår, och slutade sonika att använda schampo.

0149 lotusblomma

Någon gång i mitten på sommaren hittade jag den här artikeln och slutade definitivt med mjölkprodukter. Sen kom gluten av bara farten. Och resten av det animaliska proteinet.

0149 lotusblomma

Jag började även blogga =)

0149 lotusblomma

I september påbörjade jag en 2-årig utbildning till Kundaliniyogalärare. Den ursprungliga orsaken var att fördjupa mina egna kunskaper och färdigheter i yoga och att bli mer disciplinerad i min yogapraktik. Nu ser jag verkligen fram emot att få arbeta som lärare. Också.

If you want to learn something, read about it.
If you want to understand something, write about it.
If you want to master something, teach it.

Yogi Bhajan – yogin som tog Kundaliniyoga till Väst.

0149 lotusblomma

I september for jag även till Living Food i Valdemarsvik åt Levande föda i 2 veckor och städade undan alla bekymmer upp till 20 års ålder. Hjälp så befriande!!! Vill du städa kropp och själ vill jag varmt rekommendera ett besök på denna kursgård.

0149 lotusblomma

Den 10:e oktober friade Mattias till mig. Jag svarade ja =)

0149 lotusblomma

I slutet av oktober åkte vi till Florida, mitt första besök i USA och då passade vi på att gifta oss. Och simma med delfiner.

moi Jag på min bröllopsdag.

0149 lotusblomma

1 december sålde jag mitt radhus och flyttade definitivt till Mattias.

0149 lotusblomma

Och jag funderar över varför jag varit lite trött nu i slutet av december. =)))

Mitt liv är aldrig en gäspning.

Hur ser jag då på 2011? Jag skall bo in mig ordentligt i vårt hus och ägna mig åt min yoga. Egentligen tycker jag att det räcker. Men om jag känner mig själv rätt så händer det säkert mycket fler saker. På gott och ont.

Gott nytt år och hedra din själ och möt livet med ett leende =)

No comments:

Post a Comment