Sunday 5 December 2010

Adventsmys.

IMG_1381

Jag är rejält trött i benen efter helgens yogapass. Vi gjorde många övningar som arbetar med lårens baksidor och som före detta fotbollsspelare har jag väldigt korta muskler på baksidan av låren. Nu dröjer det sex veckor till nästa yogahelg så jag kommer att arbeta ordentligt med det här partiet =)

När jag befriat bilen från all snö åkte jag förbi Tre Indier och hämtade mat som Mattias beställt. Lika gott som vanligt och idag fick grabbarna smaka. 9-åringen tyckte om det men 7-åringen var skeptisk. Som vanligt =)) Men det skall nog gå att få honom att tycka om det, precis som med de gröna smoothiesarna =) Vi adventsmyste tillsammans och sedan såg vi på julkalendern.

Nu skall jag vika tvätt och plocka ordning inför min sadhana imorgon bitti.

Hoppas ni haft en riktigt fin advent!

2 comments:

  1. Hej Jessica! Kul att du tränar yoga, jag gjorde det förut, superskönt för stela muskler :) Alltså det där med honung, hur gör du då? värmer det i micron eller? försökte leta lite på din blogg men vet inte riktigt om det gick så bra...Låter spännande att testa, för jag är sjukt less på statiskt hår! :)

    ReplyDelete
  2. Halloj Lissy!
    Yoga ftw =) Jag utbildar mig till yogalärare nu oxå så det blir mycket yoga för mig.
    Så här enkelt är det med honung: ta ungefär en rågad matsked vanlig, dvs ej rinnande honung, och lägg i en burk. Fyll på med liite vatten tills du får en schampolik konsistens. Sedan masserar du in honungen i torrt hår. Du kommer se jätterolig ut för håret står åt alla håll som på en galen professor =) Jag fokuserar bara på hårbotten för det är där smutsen brukar samlas. Sen låter du det verka i ca 5 min. Sen sköljer du ur med ljummet vatten. Jag brukar avsluta med att skölja i så kallt vatten som jag klarar av för det gör att frissigheten försvinner! Det är superenkelt och doftar gott! Miljövänligt oxå eftersom honung ofta levereras i glasburk. =)
    När du slutar torka ut din hårbotten med schampo kommer du märka att det räcker att bara gnugga håret i morgonduschen, det skrev jag väl om på din sida har jag för mig.
    Lycka till och om något är oklart så tveka inte att fråga igen!!!

    ReplyDelete