Monday 27 December 2010

Energin återvänder.

green-smoothie

I går morse när jag vaknade kände jag genast att något inte var som det skulle med lilla magen. Resten av dagen tillbringades i sängen varvat med toalettbesök. Magsjuka kallas det visst. Jag försökte mig på en grön smoothie på morgonen men inte ens det klarade lilla magen. Mattias gjorde iordning vätskeersättning som jag pimplade. Jag sov, drömde, pimplade vätskeersättning och gick på muggen. På kvällen hade jag över 38 grader i feber vilket är högt för mig som ligger på 36.5 annars. Jag brukar alltid svimma när jag har feber så jag har lärt mig vikten av att få i mig energi. Jag begriper inte hur jag fick till blogginläggen igår kväll. Men jag verkar inte ha skrivit något tokigt trots feberyra ;)

Mattias städade och röjde ordentligt igår och jag var nere en vända idag för att kolla resultatet och det har blivit jättefint. Tanken var ju att vi skulle ha en kock här imorgon men det måste vi ställa in nu. Han kommer tillbaka till Sverige i april och då får vi göra ett nytt försök!

Fördelen med feber är att man drömmer en hel del ( vilket är roligt när man bara ligger i sängen hela tiden =). Jag drömde att jag höll en yogakurs för mina kollegor. Det var jätteroligt =)

I morse var jag fortfarande inte hungrig. Detta trots att jag levt på vätskeersättning i ett dygn. Jag har dock lärt mig att lyssna på kroppen. Inte hungrig = inte äta. Kroppen har nog med att reparera sig. Jag började dock bli rejält trött på vätskeersättningen så när hungern äntligen gjorde sig påmind vid lunchtid beställde jag en grön smoothie av min make och himmel så gott den smakade. Det var efter den jag gick ner och kollade hur fint M hade gjort men sen fick jag krypa till sängs igen.

Recept på dagens smoothie:

2 bananer

1 stort päron

1 mango

Rejält med babyspenat

Mattias tröstar mig med att det är ju himla bra att få ut all julmat illa kvickt. =)

No comments:

Post a Comment