Friday 17 December 2010

Återvinning.

recycling2

Jag har inte alltid varit så bra på att återvinna. Jag har inte trott att någon vill ha mina gamla prylar så jag har oftast kört dem till tippen. Nu när Mattias och jag har mergat ( en återvunnen term från min tid som programmerare ;) våra hem blev en hel del överflödigt. Just nu är vardagsrummet kaotisk för den här gången tänker jag försöka “blocka ut” saker istället för att kasta. En säng har redan min härliga kollega S paxat.

En sak som jag däremot varit väldigt duktig på att återvinna är barnkläder. Barnen har haft en del ärvda kläder, den yngste sonen har ärvt mycket från sin storebror och från sin kusin. Barnens kläder har gått i sin tur gått i arv till deras kusiner och just nu är det min lille gudson som får mest kläder. Hans mamma var här förra helgen och fick med sig en hel säck med kläder hem till lille H. Han hade blivit helt överlycklig och velat prova allt. När han sedan gick till dagis dagen efter var det bara mössan och kalsongerna som var hans “egna”. Såå roligt tycker jag =)

Så tänk på det innan ni kastar något, det finns nästan alltid någon som blir överlycklig över det du inte längre vill ha =)

No comments:

Post a Comment