Friday 3 December 2010

Rensa i röran och hur man äter en elefant.

Knasigt uttryck egentligen. Jag skulle ju då rakt inte äta någon elefant! =) Men, men, det står ouppackade kartonger överallt och jag har lite svårt att motivera mig just nu. Känns lite mycket men jag får ta det pö om pö. Som nu =) Killarna bygger koja och jag växlar mellan att sitta här och att tömma kartonger.

För ett antal år sedan köpte jag boken Rensa i Röran av Karen Kingston och o boy vad bra den är. En oerhört inspirerande bok och man börjar verkligen rensa och effekten sitter i flera år! Framför allt vill jag INTE ha en massa prylar omkring mig. Jag har en förmåga att bilda pappershögar omkring mig vilket min käre make har noterat. Nu skall jag plocka upp Karens råd om att ha en skräplåda. All post som inte tas om hand omedelbart skall ner i en kökslåda för att gås igenom en gång i veckan. Bra va =)

Jahapp.. åter till kartongerna..

No comments:

Post a Comment