Tuesday 12 October 2010

Vägen mot bättre hälsa.

Hjälp! Jag blir så förvirrad över att det jag en gång trodde på inte längre stämmer. Jag ger upp!

Det är helt naturligt att känna så. M och jag hade en riktigt tuff period i somras när vi plötsligt insåg hur illa ställt det är med den mat vi äter idag. Idag är jag enbart tacksam över att jag vet. Kosten är inte hela svaret, goda tankar och motion behövs också för att få optimal hälsa. Men att lägga om sin kost verkar vara så enormt kraftfullt!

Vad kan du då göra för att ta ett steg mot bättre hälsa? Sluta med det röda köttet. Jag vet av egen erfarenhet att det går. Jag slutade med rött kött i våras. Rött kött är dessutom en sanslös miljöbov så du slår två flugor i en smäll. Både du och jorden får en bättre hälsa om du slutar med köttet.

Läs det här och bli mer motiverad att sluta äta kött! http://www.diseaseproof.com/archives/hurtful-food-red-meat-and-processed-meats-are-bad-news.html

Jag veeet att de flesta som läser det här tycker om djur och blir upprörda om någon kattunge dumpas av ägare som inte längre vill ha den och liknande händelser. Jag vet att det kan vara svårt men försök öppna ögonen lite, lite och se djurens lidande. Idag när jag ser en ko beta på en äng spritter det till i hela mig av glädje över att jag faktiskt inte längre bidrar till att kossorna har ett odrägligt liv. Om det vore så att det var livsnödvändigt för mig och min familj att äta kött hade jag naturligtvis gjort det men nu är det ju inte det! Betänk att de alternativa läkare som behandlar patienter med cancer absolut inte serverar dem kött. Kött är inte läkande för oss. Tvärtom.

Du och din kropp är värd att få det bästa i näringsväg!

Ta hand om dig!

No comments:

Post a Comment