Thursday 14 October 2010

Psoriasis går visst att bota!

Av en händelse kom jag in på Psoriasisförbundet och läser att det är en obotbar sjukdom. Jag blir så ledsen när jag läser det här =( Jag har en vän som läkt sig själv från psoriasis och psoriasisartrit genom att äta Raw Food och levande föda. Nu väntar jag bara på att hon skall börja blogga så att hon själv kan berätta sin historia. Om du har psoriasis och på allvar vill göra något åt din sjukdom kan du kontakta Living Food i Valdemarsvik och få lära dig mer!

Jag säger det igen. Det finns två alternativ vid "sjukdom":
1. äta kemiska preparat ( sk läkemedel ) som inte kan göra dig frisk utan oftast ger dig andra problem.
2. Ge din kropp en chans att läka sig själv.

Jag har all respekt för dig som vill fortsätta äta det du alltid ätit och leva på samma sätt som du alltid gjort. Min mission är att den som verkligen vill bli frisk skall få veta att det är fullt möjligt. Om man vill.

Impossible is nothing!

5 comments:

  1. Oj! Jag är en 17- årig tjej som har psoriasis. Har det nu endast på benen och det är sjukt mycket. Läkarna berättade att det svåraste är just på benen för att få Psoriasis att läka, men jag vill verkligen att det ska gå bort. Vad är det för "andra problem" de sk läkemedelna orsakar? Är tacksam för svar!
    Mvh Johanna

    ReplyDelete
  2. Hej Johanna!
    Inte roligt men ge inte upp för det finns vägar andra vägar att gå! =) Läkemedel arbetar mest med att förhindra symptom, de arbetar inte med orsaken till sjukdomen. Om du fortsätter att behandla din kropp på fel sätt och döljer symptomen med tabletter så gör du ju kroppen ännu mer skada.
    Det är bara att gå in på fass.se och läsa om biverkningarna på medicinerna.
    kram Jessica

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Jag har haft psoriasis i snart tio år nu och det känns som jag har provat Allt. Det enda läkarna är duktiga på är att skriva ut salvor av olika slag. Har inget förtroende kvar för läkare längre. :(
    Har din kompis startat någon blogg om sin psoriasis än? Berätta lite mer om raw food.

    Kram
    Camilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Camilla!
      Usch så tufft för dig! Läkarna är jätteduktiga på att ta hand om akuta situationer men när det gäller förebyggande hälsa och kostens påverkan på vår hälsa har de en del kvar att lära =) Janne har inte startat någon blogg men hon finns på facebook och om du har facebook kan du bli vän med henne. Hon håller kurser i levande föda/raw food och jag tycker absolut du skall ta kontakt med henne!!! http://www.facebook.com/janneatlanta

      Varma kramar och kom ihåg att kroppen och endast kroppen kan läka sig. Det gäller bara att ge den rätt förutsättningar! =)
      Jessica

      Delete
  4. Hej!
    Gluten är en vanlig orsak till psoriasis. Det finns många som blir betydligt b'ttre bara de utesluter gluten ur sin kost!
    Lycka till!

    ReplyDelete