Tuesday 19 October 2010

Schampofri i snart 5 månader.

me

Den 2 november har jag varit utan schampo i 5 månader. Jag har inte heller använt honung sedan jag lämnade Living Food den 23 september. Alltså snart en månad utan någon som helst rengöringsprodukt. Men herregud!? Går människan omkring med en stinkande fettblobba på huvudet eller vad är det frågan om??? Självklart inte. Jag tycker om att vara fräsch och fin och mitt hår ligger mig extra varmt om hjärtat.

Men hur gör människan? Jo jag använder bara vatten. Jag masserar hårbotten ordentligt i ljummet vatten när jag duschar och sedan avslutar jag alltid med att duscha kallt. Jag sänker värmen successivt tills det inte går mer =) Det gör att håret aldrig blir frissigt och risigt. Inget konstigt alls med andra ord.

Imorgon skall jag till min frisörska för första gången på mer än ett halvår. Hon har varit mammaledig och jag ha väntat in henne. Skall bli väldigt spännande att se hur hon reagerar när jag säger att jag inte längre använder schampo =) Jag lovar att rapportera!

Snart skall vi åka väster ut till det stora landet over there. Till Florida närmare bestämt. Mattias påminde mig om att vattenkvalitén är annorlunda där borta… Jo jag erinrar mig alla bloggar om att vara schampofri som varit från staterna och där använder väldigt många äppelcidervinäger. Men det luktar så illa så det vill jag inte. Jag gissar att jag under semestern dessvärre måste använda en produkt. Jag har ett ekologiskt balsam som jag köpte i början av min utan-schampo-karriär. Balsam är inte så uttorkande som schampo. Det är nämligen inte säkert att honung fungerar och jag vill som sagt inte gå omkring med en fettblobba på huvudet. Även om det är praktiskt för alla som då kan spegla sig i mitt hår ;)

No comments:

Post a Comment