Sunday 17 October 2010

Grön smoothie.

Jag var precis i färd med att börja med tacosen på de under natten blötlagda valnötterna och hasselnötterna. Mattias skulle iväg på innebandymatch så grabbarna och jag skulle äta lunch själva. Men grabbarna ville följa med Mattias hastigt och lustigt så jag bestämde mig för att göra en smoothie till lunch istället och vänta med tacosen tills alla var hemma igen.

smoothie1Jag slängde i två bananer, ett äpple och två blad grönkål. Allt ekologiskt naturligtvis =)

smoothie2

Sedan i med Rejuvelac. Det går lika bra med vatten! Men eftersom jag har rejuvelac hemma och det bara var jag som skulle dricka så använde jag det. Grabbarna 3 är inte så förtjusta i rejuvelac.

Sen är det bara att starta mixern så får man en så här vacker grön smoothie!

smoothie3

Ett riktigt vitaminpaket! Dessutom är det väldigt enkelt och lättsmält! Naturligtvis gott oxå. Jag älskar mina gröna smoothies.

No comments:

Post a Comment