Monday 11 October 2010

Post yogahelg och cravings.

Helgen var helt magnifik. Det var ren och skär njutning rakt igenom. I helgen gick vi igenom de 36 vanligaste kroppställningarna ( asana ) i kundaliniyoga. Jag har träningsvärk i hela kroppen. =) Jag har stått i brygga ( hjulet ) igen! Det har jag inte gjort sedan barnsben =) Jag fick dock hjälp med att komma upp, men snart så kan jag säkert själv =). Absolut inte för att det är en tävling men det skulle vara skönt att bemästra den ställningen igen.

Jag åt en fantastisk lunch på Gunnebo Slott i fredags och sen blev det veganskt lagad mat på lördag för att sedan avslutas med en fantastiskt god indisk variant igår kväll. Men sen skrek min kropp efter en vanlig enkel sallad. Gud vad jag njöt av min sallad till lunchen idag. Den var sååå god. Jag piffade den med blötlagda valnötter och russin idag. Det kan jag verkligen rekommendera och mina köttätande, tillika härliga kollegor =) dreglade över min låda =) Ja den var verkligen kärleksfullt komponerad idag =)

Jag gjorde min yogaläxa imorse. Jätteskönt! Kriyan den här gången är “Rena kroppen”. Mantrameditationen är Sa Re Sa Sa. Det finns en underbar version av Sa Re Sa Sa på spotify som jag hittat. Sök på Sa Re Sa Sa och Mantra girl. Wow säger jag bara!

Hela kroppen är så otroligt lugn efter en sådan här helg och jag mår verkligen superbra. Jag har fått en väldigt glädjande nyhet angående en vän också så det här har varit en väldigt fin dag.

Dessutom… sist men inte minst… Mattias kom till yogautbildningen i söndags och friade till mig. Klockan 10:10 den 10/10-10 friade han. Vi är ju datanördar båda två så ettor och nollor är ju perfekt =) Still in chock men jag börjar fatta det nu. Självklart svarade jag ja. Nu skall här köpas ringar =)

Det blev champagne igår kan jag säga. Det blir det ikväll oxå. Champagne och kantareller =))) Blir tufft på min sadhana imorgon bitti men det är det värt =)

May the long time shine upon u!

0149 lotusblomma

2 comments:

  1. Grattis !!! Gud vad roligt. Åh vad genom tänkt också. Härligt.
    Nu har du den roliga planeringen att se fram emot.

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Tack!!! Jag är så imponerad av honom för jag anade ingenting!

    Mmm... just nu kollar jag på ringar =)

    kram kram

    ReplyDelete