Saturday 23 October 2010

Spontanvegan ftw!

Jisses amalia, det är inte lätt att vara spontanvegan i Göteborg. Jag hade tänkt mig att äta middag på Tre Indier på Skanstorget nu ikväll. Jag hade lyckan att äta där på vår förlovningsdag av en ren tillfällighet. Det var helt spontant då och inget förbokat. Idag visade det sig dock att det var fullbokat så jag och min härliga väninna från Holland fick vandra i höstregnet för att söka efter en ny restaurang. Vi såg några stycken thai-ställen men de hade fokus på take away och var sterilare än McDonald’s. Vi läste på menyer och fick dissa ställe efter ställe efter ställe. Herregud, alla serverar ju bara kött i princip. Jag är grymt otålig och vill se en förändring nu! Ja jag vet att jag åt kött så sent som i höstas men så här kan vi människor banne mig inte fortsätta hålla på! Det är min vision att det redan om ett år ser betydligt annorlunda ut för det här är rent ut sagt katastrof! Till slut fick vi ge upp och jag åt lax. 10% av tallriken bestod av grönsaker och min kropp skrek efter näringsrik mat. Väl hemma gjorde jag mungbönsvälling för att kompensera.

Min vision är att om ett år är det köttätarna som får söka med ljus och lykta efter kötträtter. Min vision är att ringar på vatten gör att fler vaknar och bryr sig om sin hälsa, djuren och vår miljö.

Spontanvegan ftw! Eller fler näringsrika restauranger i Göteborg!

No comments:

Post a Comment