Sunday 3 October 2010

En helg i harmoni.

Morgonens yoga-pass var lika skönt som gårdagens. Jag är dock stel i bröstryggen och den del i kattsträck som innebär att jag skall lägga ena knäet i golvet fungerar inte alls. Varit i kontakt med Wiveca, min yogalärare på utbildningen, som sa att man bör ta det lugnt de första dagarna efter en skada och sedan göra övningarna lugnt och inkännande och det har jag varit väldigt noga med så det känns bra!

Min frukost bestod av groddat bovete:

IMG_1013

De låg i blöt natten till lördag morgon och sedan fick de grodda ett dygn. Jag mixade dem tillsammans med ett färskt fikon, ett äpple och rejuvelac och serverade med russin.

IMG_1015

Jag och bovetesmaken är dock inte helt kompatibla så jag måste hitta på något annat. Till frukosten drack jag en smoothie gjord på banan, äpple, romansallad och vatten.

Vi åkte sedan och köpte höstblommor att sätta i krukan utanför entrén.

IMG_1031

När vi kom hem från affären var jag vrålhungrig och slängde snabbt ihop energisoppa. Den är faktiskt riktigt bra i sådana lägen! Sedan kunde jag plocka upp matkassarna medan Mattias wokade en saligt god thailändsk historia.

I blomsteraffären hittade jag även de här ursöta rosa julstjärnorna som genast fick flytta in i vårt sovrum:

IMG_1021

Det framgår inte på bilden men det är sådana där minivarianter. Jättesöta =) En större variant fick sin plats på byrån i sovrummet. 

  IMG_1024

 

Temat i vårt sovrum är harmoni, precis som den här helgen har varit. Beige, vita och rosa toner. Men även på ett sätt så att Mattias tycker om det =)

IMG_1016

Sen lite svart och vitt. Jag tänker alltid på yin och yang när jag ser de här krukväxterna i sina krukor.

IMG_1028

Hoppsan nu blev det nästan en inredningsblogg oxå ;)

No comments:

Post a Comment