Saturday 2 October 2010

Mungbönsgroddar del 2, energisoppa och mungbönsvälling.

Jisses vilka livskraftiga rackare dessa mungbönor är. När jag lade örat mot dem kunde jag bokstavligen höra hur det växte. Helt otroligt! =))) Av ynka 2,5 dl blev det ett helt durkslag fullt =)

munbönsgroddar

Mungbönorna har jag använt till energisoppa och mungbönsvälling. Jag är inte jätteförtjust i vällingen men den är bra för mig så jag ser det som medicin =)

energisoppa

Så här gör man energisoppa:

  • 1 avokado
  • 1 dl groddar ( mungbönor eller linser )
  • En knippe grönt – jag tog solrosskott
  • 1 äpple – så gott med svenska höstäpplen =)
  • Rejuvelac efter behov

Mixa till önskad konsistens. Soppan kan ätas före måltid eller som mellis om man behöver få i sig något snabbt.

Mungbönsvälling för den modiga =) Det blir ca 5 dl välling.

  • 1 banan
  • 2,5 dl mungbönsgroddar
  • rejuvelac efter behov

Mixa till vällingkonsistens. Mungbönsvälling är tydligen riktigt bra för cancersjuka så det borde vara väldigt hälsosamt =)

No comments:

Post a Comment