Wednesday 6 October 2010

Mysig VAB och kampen mot en "man cold".

Mina fina killar var inte bra i morse. En hade feber och den andra var dålig i magen. Först rusar alltid en stresstanke genom mitt huvud, är man ledig från jobbet missar man både arbete som läggs på hög och pengar. Sen tänkte jag, äsch slappna av och njut istället, snart är de för stora för att jag skall kunna VAB:a.

Mattias var rejält sjuk i feber förra veckan och drabbades av en gräslig hosta. Jag har hostat två nätter nu och eftersom det är obligatorisk yogahelg nu i helgen finns det inte utrymme att vara sjuk. Jag tänkte att eftersom jag ändå är hemma idag så kan jag hjälpa kroppen att fightas mot viruset genom att ge den extremt lättsmält mat. Jag tog därför min iordninggjorda lunch-låde-sallad och slängde i mixern. Allt jag äter idag skall vara mixat.

Jag överväldigas återigen av den sköna känsla som det är att äta så lättsmält mat! Magen mår som en prinsessa och sinnet är väldigt lätt. Jag rekommenderar verkligen att ta en dag då och då utan att äta fast föda. Det är balsam för kropp och själ!

Till frukost blev det soluppgång med grön smoothie och till mellis mungbönsvälling.

Ha en fin kväll!

No comments:

Post a Comment