Sunday 9 March 2014

Yogalektion i förmiddags.

Jag var alldeles upprymd inför att min bror skulle komma hit och få en privatlektion i Kundaliniyoga. Jag älskar verkligen att vara yogalärare. Jag har dock inte hållit klasser sedan förra våren då jag inte visste hur jag skulle må i min graviditet under hösten. Jag gjorde rätt val. Vissa dagar är man trött och fram t o m oktober hade jag ett enormt stressigt projekt och det tog bra tid att återhämta sig efter det. Jag hade aldrig orkat hålla yogaklasser på kvällarna. Men därmed inte sagt att jag inte saknat det!

Min bror har hållit på med lite olika yogavarianter i några år så just yoga var inget nytt. Annars är han en löpare och triathlet med många tävlingar bakom sig. Han har b la gjort 12 stycken Ironman. Hursomhelst så har han haft mycket omkring sig under ett år så han behövde verktyg för att komma ner i varv. Då är Kundaliniyoga perfekt! Framför allt meditationerna är enormt bra. Jag brukar gå på intuition när jag väljer vilka yogapass och vilken meditation jag skall välja i sådana här specifika fall. I morse, när jag vaknade tidigt av iver, började ju hjärnan att analysera och fundera om det fanns någon meditation som kunde vara ännu bättre. Men jag bestämde mig för att gå på det jag känt först. Det visade sig vara en fullträff och jag tror att brorsan blev lika tagen som jag blev av mitt allra första kundaliniyogapass.

IMG_2015

Jag i färd med att göra yoga. Bilden är inte från i morse. Det ser ju för härligt ut med magen som hänger ner! Ler

No comments:

Post a Comment