Saturday 29 March 2014

Viktkontroll

I onsdags var vi tillbaka på Östra för en viktkontroll av vår lille älskling. Bebisar tappar alltid i vikt i början och de har två veckor på sig att komma upp i födelsevikten igen. När vi var på kontrollen var Charlie 6 dagar gammal och 15g från sin födelsevikt! Klart godkänt :) Vi gör ett bra jobb tillsammans. Charlie är en kämpe på att äta från bröstet och min mjölk flödar. Jag är vrålhungrig och äter som en häst. När vi låg på BB fick Mattias köpa extramat för jag blev inte mätt på det som erbjöds på sjukhuset *skrattar*. Egentligen är det sorgligt att näringsinnehåll och kaloriinnehåll är så lågt i sjukhusmaten.

Jag har tappat 6 kg nu och jag gick upp 10 kg totalt. Jag hoppas få behålla några kilon för det är skönt att ha lite reserver när jag ammar men kroppen gör som den vill. Jag ser lite trött ut på bilden men det tycker jag är helt okej efter flera nätter med amning varannan timme. Inatt däremot ammade Charlie 22, 02 och 6:45. A piece of cake m a o. Jag är annars duktig på att ta siesta och sover en stund varje dag. Det är fantastiskt hur mycket man orkar trots att jag fått max 1.5h sammanhängande sömn den senaste veckan. Mattias är ute och springer sin första tur sedan Charlie föddes.

charlieMamma

Bilden visar en stolt mamma efter vi varit på viktkontroll.

1 comment:

  1. Du ser helt fantastisk ut! Glad och harmonisk..

    ReplyDelete