Tuesday 25 March 2014

Charlie är här!

Min torsdag den 20 mars blev inte som jag tänkt mig. Jag var på en väldigt intressant utbildning under dagen och Mattias hämtade mig vid 17 efter jobbet. Sen åkte vi hem och åt middag. Runt halv åtta på kvällen tyckte jag att det var väldigt trångt i magen, vilket det ofta varit då jag har en tendens att äta lite för stora volymer på kvällen :) Dock kändes något annorlunda. Vid 20 började riktiga värkar och jag fick en blödning på papperet när jag kissade. Vi ringde in till förlossningen som först var lite skeptisk då mina värkar var lite för korta enligt kvinnan som svarade. Jag stod dock på mig och vi fick åka in till Östra Sjukhuset i Göteborg precis som vi ville. Först skulle vi dock packa BB-väska för det hade vi ju inte gjort. Charlie var beräknad till 8 april och jag jobbade ju fortfarande som ni vet. Efter att ha ringt runt lite, till de stora killarnas pappa t ex, de skulle ha kommit till oss under fredagen satte vi oss i bilen och åkte in. Jag andades genom värkarna och tyckte att allt var hanterbart. Vid 21:10 skrivs vi in och vid 21:20 vill barnmorskan känna på mig och då är jag helt öppen! Jag som varit lite bekymrad över de två sista centimeterna som varit så tuffa med killarna hade inte ens märkt av detta denna gång. Vid 21:40 säger barnmorskan: dags att plocka in en till för nu blir det bebis. Först då insåg jag att jag ju faktiskt har krystvärkar och då skall man ju inte andas sig igenom dem utan trycka på. Klockan 22 kom vår älskade unge ut! Med de stora killarna hade jag lustgas men jag ville helst inte använda ens det den här gången och det gick precis som jag tänkt mig. Jag var 100% klar och närvarande genom hela förlossningen. Precis som jag önskat.

Vi är hemma sedan i söndags och bara njuter.

Att föda barn är lika stort varje gång och jag är så oändligt tacksam över att ha skapat ännu ett liv.

charlie_sover3

13 comments:

  1. Vad fin han är:-)!!! STORT GRATTIS till er<3!! Kram Julie

    ReplyDelete
  2. Ett STORT grattis till eran fina pojke! Jättesöt verkligen :)
    /Lina

    ReplyDelete
  3. Åhhhh grattis grattis <3 vilken fantastisk förlossning waow!!! Vilken härlig tid ni har framför er nu och det måste kännas fantastiskt för Mattias också, sitt första barn. Önskar er en fantastisk dag och det ska bli kul att fortsätta följa din resa. Jag tycker det är så fantastiskt att se vilken gåva det är att följa naturensregler, vilka fördelar det är. Ju mer jag upplever på min egen resa, ju mer tacksam är jag. Jag vill aldrig vända om. Tänk om alla skulle våga ta steget att göra kärleksfulla val för sin egen kropp och själ, vilken värld vi skulle leva i då :) Att bara ta bort en dålig sak i sitt liv kan göra så mycket, våga älska sig själv till 100%. Du visar att vi är menade att leva i kärlek och i hälsa, tack för att du delar med dig <3

    Många kramar från cathrine


    Många kramar från cathrine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack fina Cathrine. Ja Mattias är så lycklig, så lycklig. Det är en fröjd att se honom med Charlie.

      Tycker det är så härligt att du fortfarande följer min blogg. Du har inga planer på att börja blogga igen själv?

      Varma kramar
      Jessica

      Delete
    2. förstår det :D jag funderar på en blogg, men det dröjer. Har haft problem med min levaxin dos på sköldkörteln (varit sjuk i hypotyreos i 16 år), vilket har gjort mig väldigt orkeslös och många otrevliga symptomer. Tror det har att göra med att jag äter vegan mat + ägg, lagar all mat från grunden. Min livstil har blivit renare och min dos ligger kvar på hur jag levde för flera år sedan. Har sänkt medicinen men jag tror jag behöver sänka mer. Hoppas på att bli helt frisk men får se hur det utvecklar sig. Går hos en duktig homeopat också, så det är på gång. Men jag har många planer när energin är hos mig igen och då kan det dyka upp en blogg ;)


      Kram Cathrine

      Delete
    3. Men oj så tufft för dig! Hoppas verkligen att det löser sig. Det är så frustrerande att vilja mycket men inte ha orken/energin. Lova att meddela om/när det blir en blogg. :)
      varma kramar
      Jessica

      Delete
    4. Tack :) det lovar jag!!!

      Kram kram

      Cathrine

      Delete
  4. Åh så underbart vackert! *kärlek*
    Grattis till ert fantastiska underverk och grattis till dig som ännu en gång fått äran att bära fram ett barn så nära ditt hjärta, så innerligt vackert!

    Och välkommen Charlie! Du har gjort ett mycket klokt val. :-)

    Pussar och kärlek i massor till er alla!!!
    /Anna -som nu har lyckorus i hela kroppen, tänk vilken vidunderlig lycka! Tack för att du delar den. Njuuuut nu fina du! :-) Puss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack sötaste Anna!!! Här går vi omkring som på moln :) :) Att få barn är verkligen det häftigaste som finns. Varje gång.

      Puss & kram :)))
      Jessica

      Delete
  5. Stort grattis önskar Linnea (en trogen läsare)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Linnea! Så roligt att du är här och läser min blogg!

      kram
      Jessica

      Delete