Sunday 2 March 2014

Rawfood Café i Borås.

Igår var Mattias och jag i Borås en sväng och då passade vi på att besöka Rawfood Café där. Ett riktigt mysigt ställe som kändes både modernt, trendigt och fräscht! Jag är glad för Boråsarna att de har ett så fint ställe att besöka. Vi kommer absolut att göra fler utflykter till Borås för att kunna besöka Caféet. För mig är det lyx att äta så här fräscht mat ute.

Dock skall jag erkänna att jag föredrar att äta frukt på dagen framför en stabbig raw food tallrik. På tallriken fanns det bl a spiraliserade betor och jag föredrar att juica mina betor eller koka dem. De är alldeles för svårsmälta att äta rå. När man äter fruktmål är man så bortskämd med att matsmältningen blir lätt och fin och det enda som kvarstår är en härlig energi. Efter den här lunchen blev jag slö och seg. Men som sagt, det är inte så att jag äter så här varje dag så då överväger den totala upplevelsen. När jag kom hem gjorde jag raskt en juice på morötter, äpplen och en bit ingefära för att få lite mer lättsmält i mig  och idag blir det frukt hela dagen.

20140301_140218_1

1 comment:

  1. Jag känner igen känslan du beskriver. Ibland upplever jag också att jag vill äta mer trots att jag kan ha en "sten i magen" känsla efter en tung måltid. Misstänker att min kropp inte känner sig tillfreds och därför signalerar att jag behöver fortsätta att "fylla på". Har också upplevt att jag kan må sämre psykiskt då jag har fått i mig en större mängd fett, äter jag motsvarande energimängd i tex frukt så känns det aldrig så.

    Kram Julie

    Ps. Tack för feedbacken på banankonsumtionen:-D

    ReplyDelete