Thursday 13 March 2014

Jag älskar gurka!

20140313_190215

Ibland när jag får tag i en riktigt söt och god gurka kan jag mumsa i mig en hel på stående fot. Det häftiga när man äter så rent som jag gör är att allting smakar så fantastiskt mycket mer! Jag tror mina smaklökar är som på ett barn just nu. Även min mans smaklökar har ändrats. Vi äter i princip inget salt och har inte gjort det på länge heller. Det blir så komiskt när vi lagat något och har gäster och vi tycker att alla fantastiska smaker exploderar i munnen och så häller gästerna ett halvt saltkar i maten. Så att jag inte äter godis och annat skräp handlar inte om att jag inte “får”. Jag har bara absolut noll behov eller längtan efter det. Jag vill ha naturliga smaker, inte artificiella :)

Tack för fina kommentarer och intressanta frågor på mitt förra inlägg! Jag tycker det är så roligt när ni kommenterar.  Jag kommer svara på samtliga men inte ikväll. Nu är det nämligen dags att avrunda datoranvändandet och varva ner inför läggdags.

Sov gott alla när ni kryper till kojs!  :)

No comments:

Post a Comment