Wednesday 19 March 2014

Fokus på meditation.

Märker du någon skillnad fysiskt nu är du är så långt gången undrade min man häromdagen. Jag är i v.38 nu. Nej faktiskt inte blev mitt svar. Möjligen att min energi har gått ned något och det tror jag är kroppens sätt att signalera att faktiskt ta det lugnare.

Den största skillnaden jag märker är dock den mentala. Jag går mycket mer in i mig själv och jag som är en ganska social person vill helst bara vara hemma och mysa. Denna förändring visar sig även när det gäller yogan. Jag känner inte alls samma behov av fysisk yoga som den mentala just nu. Jag kan göra några korta uppvärmningsövningar för att sedan fokusera på meditationen. Jag har ju inga krämpor eller ryggont heller så det känns som det viktigaste just nu är att arbeta med den mentala biten. Det sitter så mycket i huvudet när man skall föda och ett lugnt sinne ger en lugn kropp vilket ger en enklare förlossning. Det gäller att vara med kroppen, att inte arbeta emot. Andningen är ett perfekt verktyg där.

Idag gjorde jag en kriya med olika mantran till övningarna. Det kändes som en enda lång meditation och var jättehärligt. Det är enormt fascinerande att känna bebisens rörelser i magen när jag sjunger mantran. Vi är ett och det är så mycket närvaro och kärlek.

IMG_2406

No comments:

Post a Comment