Wednesday 5 March 2014

Piller och penséer.

IMG_2210

Jag har sådana enorma vårkänslor nu av det ökade ljuset. Jag som promenerar varje morgon har verkligen märkt hur ljuset har kommit tillbaka. Jag konstaterade för mig själv att november, januari och februari är månader då jag i framtiden kommer att försöka resa bort för de månaderna är som tristast. Ja, att vara borta alla dessa månader är ju inte aktuellt förstås men någon del av den här perioden skall jag försöka komma till solen och värmen. December gillar jag för det är så mysigt med advent. På tal om solen. Nu skall vi bara ta oss igenom mars för i april står solen tillräckligt högt för att ge oss D-vitamin. Jag hämtade ut vår sista laddning D-vitamin på  posten precis för det här vinterhalvåret och i april blir det solen som får sköta jobbet. Vi kan få D-vitamin från solen från april t o m september här i Sverige mellan kl 10-16. Dock inte om man har kletat in sig med en massa kemikalier i form av solskydd för då kan vi inte bilda D-vitamin. Nä, var i solen med måtta så slipper man kemikalier! Bränna sig är aldrig bra men solens strålar är nödvändiga för vårt välmående.

Nu till penséerna! :) Jag vaknade upp till en oplanerad ledig onsdag och efter att ha druckit min härliga frukostjuice blev det en promenad på knappt 3 km för att köpa penséer i vår fina Trädgårdsbutik. Jag köpte lite olika lila nyanser för jag tycker det är så vackert.

IMG_2214

Nu blir det banansmoothie innan det är dags att plantera dessa söta vårtecken i krukor. Penséer klarar ner till –5 grader och nu skall vi väl inte få det kallt mer ;) Krukorna går ju att ta in i värsta fall så jag känner mig lugn.

Har ni några vårtecken att dela med er av? :)

No comments:

Post a Comment