Wednesday 12 March 2014

Dagens och B-school.

Jag arbetar ju som projektledare inom IT-branschen och trivs verkligen toppen med det. En av mina styrkor är att jag är målfokuserad och att ta ett projekt från A till B passar mig som hand i handsken. Dock har jag ju fler passioner som jag vill skall få ta lite mer plats i mitt liv, jag älskar att vara yogalärare och jag tycker om att inspirera människor till ett hälsosammare och lyckligare liv. Jag anmälde mig därför till en onlinekurs i hur man bygger upp en business och jag började förra våren. Dock fick jag så enormt tuffa projekt på jobbet och sedan blev jag gravid och det fanns liksom inte energi för att hålla på med detta. Det bästa är att man har livslång tillgång till kursen och nu i dagarna har det startat en ny omgång av B-school så jag bestämde mig för att köra. Den löper under 8 veckor och som ni vet så kommer en bebis någon gång under den här perioden men jag kan ju köra på halvfart och under mina tidigare perioder av mammaledighet har jag saknat den mentala stimulansen och B-school är verkligen stimulerande och utmanande.  Ni kan läsa mer om B-school här.

IMG_2321

Så nu under förmiddagen har jag arbetat med mina B-school uppgifter. Just nu skall jag fundera ut på vilket sätt jag kan tjäna pengar på det jag vill göra. Ja, för att arbeta ideellt finns inte på kartan när man har hus och hem och familj att försörja :) Jag har ju min man men jag måste ju också dra mitt strå till stacken.

Här får ni dagens avslappnade outfit. Solen ligger på och det är varmt att vara gravid så jag går med shorts. Jätteskönt. Nu dags för en banansmoothie, fortsätta arbeta med B-school och sedan blir det promenad i det underbara vädret!

IMG_2315

Hoppas att ni också har sol där ni befinner er! Det behöver vi verkligen nu :)

No comments:

Post a Comment