Saturday 11 January 2014

Tomatfrossa!!!

IMG_1345

I torsdags hämtade min man upp ekologisk frukt och grönt på Fram åt mig. Han tycker inte riktigt om att jag bär tunga lådor längre. <3

Jag hade bland annat beställt 3 kg körsbärstomater och de är såååå goda. Dessvärre fanns ingen sallad den här gången men så är det här i Norden. Man får vara glad för vad man får tag på under den här delen av året. Förhoppningsvis får jag sallad i nästa beställning. Däremot fanns grönkål så då får det bli lite grönkålssmoothiesar för mig och familjen!

Nej, nu måste jag ta tag i allt som skall göras, har precis druckit upp min goda morgonjuice:

  • 1.2 liter färskpressad apelsinjuice
  • 2 dl färsk spenat
  • 1 dl färsk basilika
  • en liten bit färsk ingefära

Mixa allt och njut!

Här skall städas, ordnas lunch till familjen och bakas bröd inför morgondagens kalas!

Ha en härlig hälsosam lördag!!! Och kom ihåg, endast det bästa är gott nog för era fantastiska kroppar!!!

No comments:

Post a Comment