Wednesday 29 January 2014

Kvällssallad.

God morgon!

Här är min kvällsallad från igår.

IMG_1741

Idag är min lediga onsdag! Tredje onsdagen så här långt. Härligt. Börjar dagen med en ordentligt juice på apelsin, grönkål och spenat. Min enda todo är att promenera och hämta yngste sonen efter skolan. Sen gör jag det som jag känner för. Kanske t o m att jag spelar in en film idag.

Igår var min kropp ordentligt trött. Det blev mycket promenerande i snö igår och med full vintermundering och rygga så kändes det i kroppen i går kväll. Jag jämför numera dessa utmanande promenader som delvis sker i skogen med riktigt utmanande trailpass som jag sprang innan jag blev gravid. Dessa promenader skulle absolut inte vara en utmaning för mig som ickegravid men är det nu och precis lika stimulerande för den mentala träningen som ett riktigt tufft löparpass i terräng.

Tillbaks till salladen.

IMG_1745

Den bestod av ett salladshuvud ekbladssallad, gurka och rödkål. Till detta hade jag en dressing gjord på:

  • 1/2 cup apelsinjuice
  • 2 cups körsbärstomater
  • 2 medjool dadlar, urkärnade förstås
  • 3 msk hampafrön
  • en halv kruka dill
  • 1 klyfta vitlök
  • 4 st soltorkade tomater

Allt mixas i blendern. Apelsinjuicen pressade jag innan. Ber om ursäkt för att jag blandar måttenheter men jag har ett mått som visar både cup och dl så ibland blir det dl och ibland cups. Som vanligt är samtliga ingredienser ekologiska för endast det bästa är gott nog åt mig och bebisen. DET kallar jag att unna sig!!!

IMG_1726

Dressing gjord med mycket kärlek.

Önskar er en härlig onsdag från ett snöigt västsverige!

No comments:

Post a Comment