Wednesday 29 January 2014

Att sköta magen när man är gravid.

Jag minns hur jobbigt jag hade det med förstoppning när jag väntade mina söner (10 resp 12 år sedan). Men det var liksom något man fick leva med som gravid och en “gravidåkomma” man kan läsa om överallt. Nu, på en frukt och grönsaksbaserad diet, med vissa inslag av lagad vegansk mat, sköter sig min mage exemplariskt. Det är ju så det skall vara! Alltså, att kanske inte gå på toaletten på 3 dagar är inte normalt och inte roligt när man dessutom har en bebis i magen som slåss om utrymmet.

Det är ju förstås det vi äter som påverkar våra “utgifter”. Helt logiskt. Min lunch idag består av mixade bananer. Inget annat. Min mage älskar det och då blir ju jag ännu gladare! Dessutom, om någon fortfarande undrar, en giftbanan skulle aldrig komma in i min kropp. Här är det eko, eko, eko som gäller. För det är jag värd och det är banne mig värt varenda krona!

IMG_1752

No comments:

Post a Comment