Friday 3 January 2014

Nästa födelsedagsbarn.

Idag var det dags att fira yngste sonen som fyller 10. Han fyller imorgon egentligen men då skall vi på dop och eftersom födelsedagen är helig för honom så gjorde vi idag till hans födelsedag.

Jag vaknade 05 i morse och var jättepigg men tyckte det var lite tidigt att gå upp. Jag låg till 7 då jag gick upp och gjorde lite synträning samt läste i en bok om Enskild firma. Jag driver ett eget företag vid sidan av min anställning sedan drygt ett år tillbaka och det är alltid bra att lära sig mer.

Vid 8:30 var det dags att väcka födelsedagsbarnet. Traditionsenlig sång och presenter på sängen som vanligt. Därefter frukost och iväg till sporthallen för att köra en timmes pingis. Vi hade lika roligt som i måndags då vi firade storebror! Sedan hem och fixa lunch. Sonen hade beställt 3-rättersmiddag. Det blev potatis- och purjolökssoppa till förrätt som han älskar. Sprite serverades  i vinglas. Fint skall det vara på födelsedagen.

soppa

Därefter pannkakor och till dessert hade han beställt min äppelpaj men då vi skulle få gäster på eftermiddagen föreslog vi att vänta med pajen till dess och det var nog bra för han var proppmätt efter soppan och pannkakorna. Efter lunch körde vi städning och plock och sedan kom min bror med familj samt min styvbror med familj. Alltid trevligt att ses.

Nu tittar mannen och yngste sonen på en Star Trek film och jag njuter min goda sallad. En rolig och lyckad födelsedag idag också <3

No comments:

Post a Comment