Saturday 11 January 2014

Gröna smoothies till grabbarna.

God förmiddag!

Imorgon skall vi ha barnens släktkalas. Vi kommer att bjuda på en potatis- och purjolökssoppa eftersom barnen älskar den samt en gudomlig linssoppa för de vuxna. Till detta serveras hembakt glutenfritt bröd. Till efterrätt blir det äppelpaj och vaniljsås. Återigen enligt sönernas önskemål. Det blir således veganskt tema. Vi kommer dock köpa en påläggsost för att flörta lite med våra ickeveganska gäster vilka utgör e n klar majoritet. Av dem som kommer, 13 stycken, är det endast en som äter veganskt. Min bror. Jag har inte bestämt mig om jag kommer äta soppa imorgon eller om jag håller mig till min frukt.

Har ni sett vilka mumsiga smoothisar killarna fick innan sin havregrynsgröt till frukost? 4 bananer, ett litet grönkålsblad och vatten. Keep it simple!

IMG_1349

Trixet att få barn att dricka gröna smoothies, om de inte är vana sedan de är små, är att börja försiktigt. Mycket banan och lite grönt i början. Snäll, ljus sallad skall det vara. Sedan kan man öka mängden och så småningom byta till exempelvis grönkål.

No comments:

Post a Comment