Wednesday 29 January 2014

30 fulla veckor.

pose

Jag kände mig så himla chic i den här outfiten. Men sedan när jag ser mig i spegeln så blir jag bara full i skratt. Det ser ju för hääääärligt ut med den där basketbollen i magen. Blusen och byxorna har jag fått låna. Det är jätteskönt att kunna låna för det är i princip omöjligt att hitta snygga ekologiska gravidkläder. Då är ju second hand ett riktigt bra alternativ ur miljöperspektiv och mängden gifter i kläderna har ju reducerats ordentligt. Kavajen lät jag skräddarsy i Thailand för 8 år sedan. Jag är ingen slit- och slängmänniska som ni förstår.

Idag går jag in i vecka 31 och jag tycker att tiden bara rusar iväg.

Skötbord har vi beställt och fått hem, jag har beställt ett babynest för bebisen att sova i mellan oss i vår säng. Spjälsängen, som inte är inhandlad ännu, kommer att få stå i köket till en början så att jag kan lägga ner bebisen när jag fixar och donar i köket. Sen kan den ställas in i vårt sovrum och bytas ut mot en babysitter när den lille är redo för det. Det är åtminstone planen just nu. Vagn har vi också beställt men det har jag kanske berättat tidigare.

2 comments:

  1. Glad att jag har hittat din fina & intressanta blogg!

    ReplyDelete