Wednesday 1 January 2014

Min nyårsdessert.

Jag hade inte några som helst förväntningar på att hålla mig vaken till 12-slaget. Det har jag inte varit de senaste åren. Men igår gick det vägen. Roligt framför allt för barnen att mamma är uppe. Men sen när jag körde hem från firandet hos min bror med familj var jag rejält trött. Vi var väl inte i säng förrän 01:30 vilket måste vara något slags rekord för mig. Trots detta vaknade jag vid 9. Jag hoppas att ni alla hade en fin nyårsafton! Nu börjar det svåra, att skriva 2014 istället för 2013 i dagboken…

Tänkte dela med mig av min nyårsdessert:

dessert

  • 2 mogna persimoner
  • 4 medjool dadlar
  • kanel efter smak
  • 1 knapp msk chiafrön

Mixa allting och ställ i kylskåpet tills det stelnat. Superenkelt och supergott och det här kan man ju äta precis när man vill och behöver inte vänta till nyårsafton. Min man älskar detta också.

3 comments:

  1. Hej, efterrätten ser verkligen supergod ut!! Jag hittar sällan persimon där jag bor. Kan man använda sharonfrukter istället eller har du något annat förslag? Undrar Julie:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tror jag absolut fungerar finfint :)

      Delete
  2. Toppen, då ska jag testa i morgon:-):-)

    ReplyDelete