Wednesday 22 January 2014

Meditation för att väcka den kvinnliga kraften inom dig.

Inom kundaliniyoga börjar man alltid med intoning, ett yogapass, vila och sedan meditation och uttoning. Jag blev helt förälskad när jag gjorde den är meditationen första gången. Den handlar om att väcka den kvinnliga kraften inom oss och något man alltid kan ta till. Just nu, när det inte är jättelångt kvar till förlossning känns det perfekt att göra den här meditationen. I denna meditation använder vi oss av Adi Shakti mantrat. Man sitter i lätt meditationsställning, knyter händerna och vilar armbågarna mot kroppen. Avslappnat och fint. Pekfingrarna pekar uppåt och handflatan är riktad framåt. Ögonen är slutna.

IMG_1559

Mantrat som används är:

ADI SHAKTI, ADI SHAKTI, ADI SHAKTI, NAMO NAMO,
SARAB SHAKTI, SARAB SHAKTI, SARAB SHAKTI, NAMO NAMO,
PRITHUM BHAGAWATI, PRITHUM BHAGAWATI, PRITHUM BHAGAWATI,
NAMO NAMO,
KUNDALINI, MATA SHAKTI, MATA SHAKTI, NAMO, NAMO.

När jag gör den här meditationen brukar jag föreställa mig att det sitter fullt med starka kvinnor mitt emot mig i långa rader och gör meditationen tillsammans med mig. Det ger ännu mer kraft.

Jag använder alltid musik av Gurudass när jag gör det här mantrat. Det är ett response and call mantra vilket innebär att Gurudass sjunger före och jag svarar. MP3 versionen går att köpa här: http://www.spiritvoyage.com/yoga/Adi-Shakti/Gurudass/CDS-001002.aspx

2 comments:

  1. Åh tack för tipset om mantrana man kan köpa! Gick in och lyssnade på några av klippen nu och känner i hela min själ hur bra de kommer att vara för mig. Visste inte att man kunde köpa dem så, tusen tack <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visst är det perfekt! Då kan man välja det gottigaste :)
      kram kram

      Delete