Saturday 25 January 2014

Giftfritt smink!

Jag brukar egentligen bara använda mascara nuförtiden men så kände jag mig väldigt blek så här i vintermörkret. Har väl kommit till den där fasen i graviditeten när jag inte känner mig som mest glamourös heller gissar jag. Hormonerna spelar mig enorma spratt just nu och det var så längesedan dessa påverkade mig. Jag har inte haft PMS sedan jag började med 80/10/10 men nu har man tydligen mer hormoner i omlopp än vad man har under alla menstruationsperioder tillsammans under en livstid. På en och samma gång. Inte konstigt att jag känner mig påverkad och det är väl naturens sätt att se till att jag skall ha rätt fokus, nämligen på barnet jag väntar och det måste jag erkänna att där är mitt största fokus just nu. Förutom hela min familj då förstås. Alltså boandet innefattar hela familjen och jag vill helst ha alla mina älsklingar samlade för då känner jag mig mest harmonisk. Men tydligen vill jag känna mig lite tjusig också *skrattar*. Så idag beställde jag en hel del från 100% pure. Så här står det om 100% pure:

“100% Pures produkter tillverkas av hudnärande ekologiska frukter, vårdande örter, vitaminer, antioxidanter, fuktgivande fruktoljor, sjögräs och andra naturliga näringsämnen. Deras produkter har PETA-godkännande och är 100% veganskt (förutom de som innehåller honung, som är 100% vegetariskt). 100% Pure tillverkas av Purity Cosmetics.”

Helt i min smak. Giftfritt, naturligt, snällt mot människor och djur.

Jag beställde lite olika rouge och ögonskuggor från Eleven.se. Dock inte den nyans som är på bilden. Jag får berätta vad jag tycker om dem när jag provat.

peppermint-blush0_250x250[3]

2 comments:

  1. Spännande:-)! Har provat två produkter från dem, de var toppen! Nu har jag rödbeta på kinderna, blir jättefint:-)! kram Julie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så kul att höra! :) Jag brukar använda björnbär som rouge men just nu är jag lite bekväm känner jag.
      kram!!! :)

      Delete