Wednesday 22 January 2014

Stolt och tacksam.

Den här vintern har varit riktigt otrevlig. Regn, regn, regn och åter regn. Trots detta har jag promenerat nästan varje dag och det är jag så stolt och tacksam över. Det som driver mig är att det är hälsosamt för mig och bebisen att få en dos motion varje dag. Jag drivs inte av viktfokus. Jag drivs av hälsa. Jag tycker promenader är perfekt. Lugnt och fint och jag pressar inte kroppen i onödan. Nu är det inte tid för det. Min kropp är gravid och det är något att respektera. Att behandla sin kropp kärleksfullt. Som ni alla vet anser jag inte att det är kärleksfullt att äta snask och dålig mat som en ursäkt för “nu skall man ändå bli tjock”. En graviditet handlar inte om att bli tjock. En graviditet handlar om att en fantastisk liten varelse växer inom en och är det någon gång man skall behandla sin kropp kärleksfullt så är det ju då. Inte pressa kroppen för mycket och inte stressa den med godis och annat skräp. 

vinterklädd

No comments:

Post a Comment