Wednesday 23 April 2014

Rensa i röran.

Att rensa i röran ligger mig varmt om hjärtat och jag har skrivit om det tidigare här på bloggen. Jag har en intressant egenskap och det är att jag gärna vill ha fint i skåp och lådor. Jag har t ex mina kläder sorterade efter färg och jag vill ha ordning och reda i linneskåp och osv. Däremot kan jag drälla lite böcker och pappershögar omkring mig och det är väl min svaga punkt. Jag arbetar ständigt med det sistnämnda men det handlar ju också om att acceptera vissa sidor hos sig själv. Det finns en fördel att lämna en hög ett tag för när man sedan väl går igenom den så kan man slänga i princip allt.  ;)

Hur som helst så fick jag igår faktiskt rensat i två av våra kökslådor där vi förvarar specerier av olika slag. Vilken känsla!

Här kommer en förebild på en av lådorna:

IMG_2718

Kaotiskt och noll överblick. Så här såg den ut efteråt:

IMG_2720

Ledig yta och bra överblick över vad som finns i lådan.

Jag hoppas att detta inspirerar er till att rensa i eventuell röra. Om ni nu har någon *skrattar*. Man får så skön energi när man har rensat! Jag tänker fortsätta rensa lite då och då och hålla er uppdaterade. Är som sagt perfekt att göra lite sådant under föräldraledigheten. Berätta gärna om ni har bra tips eller tankar kring rensandet!

2 comments:

  1. Jag är också så sugen på att rensa nu men har inte riktigt tiden. Mitt bästa tips är att läsa någon Feng Shui bok (tex Rensa i röran med Feng Shui). Jag behöver bara läsa några sidor så är vill jag genast sätta igång.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håller verkligen med dig! Jag har en favoritbok i ämnet som har hängt med mig länge: Rensa i röran av Karen Kingston.

      Delete