Saturday 26 April 2014

Kokosolja som bebiskräm.

Ni vet att jag vill försöka omge mig med så naturliga ämnen som möjligt. Det är t ex längesedan jag smorde in mig med något som jag inte skulle kunna tänka mig att stoppa i munnen. Jag använder sesamolja och kokosolja till min hud. Nu har jag även kunnat prova kokosolja i de veck som kan bli lite rödlätta på en bebis och det fungerar finfint! Min BVC-sköterska rekommenderade Iotynol men jag provade först med kokosolja och det blev jättebra. Så nu har Charlie en egen burk kokosolja.

IMG_2739

2 comments:

  1. Hej Jessica! Måste passa på och tacka dig för inspirationen. Det var för exakt ett år sedan jag hittade din blogg och efter en tids läsande gick från en köttfylld diet till att börja äta enligt 80/10/10. Min hälsa har verkligen förbättrats, och mina perspektiv likaså. Fortsätt inspirera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Evelina!
      Så otroligt roligt att läsa! Jag blir alldeles varm i hjärtat och tack för att du tog dig tid att kommentera.
      Ha en underbar dag!
      kram
      Jessica

      Delete