Wednesday 16 April 2014

Rejält skall det vara :)

IMG_2696

Så här ser min blender ut innan det är dags att mixa. En gång i tiden, när jag inte förstod vikten av att äta stora volymer när man äter raw food, kunde min morgonsmoothie bestå av två bananer, sallad och säkert någon mer frukt som jag dessutom delade med maken. Inga kalorier ö h t ju! Vem orkar prestera något efter en sådan pyttesmoothie? *skrattar*

I min vitamix på bilden finns 8 bananer, ett stort äpple, 3 msk sesamfrön, en skvätt vatten och en massa ekbladssallad.  Enligt cron-o-meter hamnar vi på ca 1200 kcal. Allt är givetvis eko. Endast det bästa är gott nog som jag brukar säga. Det är ju extra viktigt att äta eko när man ammar eftersom gifterna annars går rätt över till bebisen och det vill jag inte utsätta mitt barn för.

2 comments:

  1. Hur många kalorier äter du per dag? Lucy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu när jag ammar äter jag upp mot 3000 per dag.

      Delete