Monday 14 April 2014

Det skålar vi för!

IMG_2693

Vår BVC-sköterska konstaterade idag att hon aldrig sett en så kraftigt stigande tillväxtkurva när det gäller vikten. Jag har verkligen dundermjölk! Riktigt roligt och bra för dem som kanske tror att man inte får tillräckligt med mjölk när man äter veganskt och frukt. Jag minns med smärta den stress jag hade med näst yngste sonen som inte gick upp i vikt som han skulle och jag kämpade på och det gick såå långsamt innan han ökade i vikt. På den tiden var jag allätare. Nu går det som en dans. Detta firade jag förstås när jag kom hem med färskpressad apelsinjuice gjord på vanliga apelsiner och blodapelsiner. För det är jag värd!

Mattias var som vanligt med. Jag tycker det är såå mysigt att han vill vara med på alla besök.

3 comments:

  1. Intressant. Jag är också vegan och var också på BVC idag och fick höra att min son växer otroligt bra, vikt, växt och mentalt, och han ammas endast. Vegankost är med andra ord inte så farligt som folk vill få det till :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Härligt att höra och grattis till det lilla underverket! :)

      Delete
  2. Hihi vad härligt att höra! Jag tycker att jag ideligen stöter på kritik mot 80-10-10 numera, framför allt från andra raw food-inriktningar vilka pratar om faran med frukt. Samtidigt så har jag aldrig mått bättre själv... Tycker dessutom att de som inte äter större mängder frukt ofta vurmar för raw food efterrätter å man kan ju undra vad som är mest naturligt för kroppen... Frukt eller efterrätter.... Tydligt är att våra kroppar behöver kolhydraterna och ser till att få dem på ett eller annat sätt. Kram å grattis! <3 /Julie

    ReplyDelete