Monday 28 April 2014

Gårdagens träning.

Igår när jag ammat Charlie på morgonen tog jag stavarna igen för att ge mig ut på en härlig promenad. Det är så vackert i naturreservatet och jag tycker om att se hur det förändras under årstidernas växlingar.

20140426_103234

Det blir successivt grönare och löven håller på att spricka ut. Jag föredrar stigar framför grus men en del av min rutt går på grus så det är bara att gilla läget.

När jag kom hem stack Mattias ut på ett ordentligt långpass och jag passade på att göra några yogaövningar för ryggen. Jag har fått lite känningar i ryggen nu när jag bär mycket på en bebis som bara blir tyngre och tyngre men efter några yogaövningar mår min rygg prima igen. Så underbart att ha ett så fantastiskt verktyg som yoga.

Efter yogan plockade jag fram Olgas träningsbok igen och nu kändes det mycket bättre än när jag gjorde övningarna förra gången.

När det gäller löpningen så vet jag att det finns rekommendationer att vänta 6 månader innan man springer men jag tror inte att jag kan låta det gå en hel sommar utan att springa. Jag får gå på känn helt enkelt. Jag gör mina knipövningar flitigt så min bäckenbotten blir starkare och starkare vilket ju är viktigt inför löpningen. Men än så länge får löpningen vänta ett tag, även om jag längtar enormt.

No comments:

Post a Comment