Friday 4 April 2014

Den nya vardagen.

Igår fyllde Charlie två veckor! Oj vad tiden går. Idag gick Mattias tillbaka till jobbet. Vi har haft 2 magiska veckor och det känns lite vemodigt att den första tiden redan är förbi. Idag börjar min nya vardag. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag skall vara föräldraledig nu. Allt gick ju så rasande snabbt och Charlie var ju inte beräknad förrän 8 april. Det känns som jag skall gå tillbaka till jobbet när som helst.

Jag tog en dusch innan Mattias åkte. Inte för att det är svårt att få något gjort med Charlie utan för att jag inte vill lämna honom ensam med katterna. Jag är inte rädd att katterna skulle göra något medvetet illa mot honom men de är fortfarande så lekfulla och då Charlie under dagtid har sin sovplats i babynestet i soffan vill jag inte riskera att en busig 6-kiloskatt vid namn Triton råkar ta ett skutt på Charlie. Triton får numera gå ut så om jag verkligen måste göra något där jag inte kan ha koll på Charlie får han gå ut. Ruby är dock inte kastrerad ännu och får inte gå ut. Men snart så…

Jag har ammat Charlie på morgonen, vi började dagen vid 7-tiden. Sedan har jag druckit ett stort glas apelsinjuice och nu dricker jag smoothie. Charlie brukar sova 3-4 timmar i sträck på dagarna. Jag kommer fortfarande ha fokus på att äta och att sova och allt annat blir sekundärt. Dock vill jag gärna få till en promenad idag då det är så vackert väder. I eftermiddag kommer de stora killarna hem. Det skall bli sååå mysigt.

Jag funderade innan på om Charlie skulle figurera mycket i bild på min blogg men inser att jag har precis samma känsla när det gäller honom som med de stora pojkarna. Jag är för gammaldags för att exponera dem i en blogg helt enkelt :) Tänkte att det skulle kännas annorlunda då Charlie är en bebis men icke.

Vi har fått så mycket fina blommor sedan Charlie kom. Vi har inte ens blomvaser så att det räcker *skrattar*

IMG_2474

No comments:

Post a Comment