Wednesday 30 April 2014

Dagens gröna smoothie och valborg.

Igår såg jag till min lycka att brännässlorna har kommit upp i vår trädgård. Större delen av beståndet står hos grannen och en del av det har krupit in på vår tomt. Jag har dock fått lov att ta grannens nässlor då de inte ser tjusningen i dem som jag gör *skrattar*.

IMG_2759

Så idag rustade jag mig med sax och  handskar och gick ut och klippte mig några nässlor till min smoothie!

Rensa och skölja och sedan ner med dem i Vitamixen:

IMG_2768

Dagens gröna goding består av:

  • 9 bananer
  • en bunt ekbladssallad
  • nässlor
  • 2 msk hampafrön
  • en skvätt vatten

IMG_2775

Med detta vill jag passa på att önska er en trevlig valborg! För min del blir det nog filmmys i soffan med Mattias, Charlie och katterna ikväll.

No comments:

Post a Comment