Wednesday 23 April 2014

När träning inte räcker för att hålla sig frisk.

Jag vill dela med mig av den här underbara föreläsningen av Ruth Heidrich. Jag har skrivit om Ruth tidigare och hon är en riktigt inspirerande kvinna. När Ruth var i 40-års åldern var hon mycket vältränad. Hon åt dessutom precis som hon fått lära sig att man skulle. Bra mat där mjölkprodukter och kyckling var en del av kosten. En dag upptäcktes dock att hon hade en aggressiv bröstcancer. Ruth lät operera bort tumören men sedan hittade hon en liten notis i en tidning där Dr McDougall sökte kvinnor med cancer som var beredda att lägga om kosten till en växtbaserad kost. Ruth, som var rejält påläst om kosten och ansåg att hon åt helt rätt, var ändå nyfiken och ville träffa Dr McDougall. Efter två timmar med McDougall där han visade studier kring koppling mellan cancer och kost gick hon hem och slängde ut alla animalier och har ätit växtbaserat sedan dess. Hon fyller strax 70 och hon gör en mini-iron man varje dag. Simmar en timme, cyklar en timme och springer en timme. Varje dag. På senare år har hon även gått över till Raw Food då hon tycker det är mycket enklare än att stå och laga mat *skrattar*.

Mitt råd är att du kryper ner i soffan, gärna med en god smoothie och tar en timme av ditt liv och tittar på den här föreläsningen. Den är enormt inspirerande! Både när det gäller träning och att äta hälsosam mat. Det är vad jag kallar att unna sig!

No comments:

Post a Comment