Wednesday 6 July 2011

Boktips till poolhänget.

Tänkte ge er lite boktips så här i semestertider. Det är ju nu man förhoppningsvis har tid att ägna sig åt att koppla av ordentligt och kanske testa nya matvanor i lugn och ro?

Om du är intresserad av att sluta med kött och få inspiration och en knuff i rätt riktning finns det tre böcker jag rekommenderar. Först ut är Skinny Bitch.

jagBilden är från Florida i november förra året. Jag är djupt försjunken i Skinny Bitch.

Skinny Bitch

Skinny Bitch ger dig en förståelse för varför du inte bör äta animaliska proteiner, den är inspirerande och väldigt rolig =) Här kan du läsa om när jag skrev om den förra gången.

Nästa bok är The Kind Diet av Alicia Silverstone.

IMG_2385

Vill du gå på en djupare nivå och läsa mer om forskningen kring det animaliska proteinets påverkan på våra kroppar, framför allt med fokus på cancer och hjärt- kärlsjukdomar så rekommenderar jag The China Study.

The China Study

Vill du börja nosa på Raw Food så är Erica Palmcrantz bok ett måste. Renee Voltaires Salig blandning är också en riktigt inspirerande bok och hon har en hel del Raw Food i sin bok. Båda är vackra och absolut något att ha i bokhyllan för att kunna plocka fram då och då när inspirationen behöver en knuff =)

IMG_2632

Trevlig läsning =)))

2 comments:

  1. Jag läste "The kind diet" i helgen och den var verkligen bra. :)
    Tack än en gång för tipset rara du!

    Annars kan jag bara skriva under på att resterande böcker du rekommenderar här är helt suveränt bra! :) Älskar böcker.♥ Älskar att lära.

    Jag kan även rekommendera..

    Quantum Wellness - Kathy Freston
    Veganist - Kathy Freston
    The pH Miracle - Dr Young
    Kanariefåglarna ryter - Ingrid Franzon
    Happy for no reason - Marci Shimoff
    Väck jätten inom dig - Tony Robbins

    Hoppas du har en underbart härlig dag!

    Kram kram
    /Anna

    ReplyDelete
  2. Roligt att du gillade den! Intressant att hon influeras av den makrobiotiska dieten. Jag har personligen väldigt dålig koll på den men tilltalas av tanken att äta sådant som växer nära där man bor. Det känns logiskt och naturligtvis oerhört miljövänligt oxå =))
    Jag är precis likadan. Älskar oxå böcker =) Hungrar alltid efter mer kunskap =)
    Tack för tipsen! Dem skall jag kolla upp!
    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete