Wednesday 13 July 2011

Från ett läge till ett annat.

Det blir lite sporadiskt bloggande just nu. Husflytt tar tid. Igår packade flyttkillarna vårt hem, vi packade en del privata saker själva och våra kläder. Idag gick flyttlasset och flyttkillarna ställer alla möbler i rätt rum. Jätteskönt och värt vartenda öre! Trots detta krävs det en del engagemang och nu är jag jättetrött! Sitter i sängen och softar. Vi har fått i oss mat – vi letade skärbräda en stund men fick ge upp och skar på en tallrik =) Så är det när man flyttar =) Mattias har fått igång wlan:et så nu sitter jag med min laptop i knäet. Tiger, vår katt, ligger under sängen. Han har varit jätteduktig idag men ett nytt hem är ju alltid lite tufft för en katt.

Imorgon skall jag njuta av att en städfirma städar vårt gamla hem från golv till tak och plocka upp lådor i lagom takt. Eftersom jag varit sjuk hela våren har jag inte orkat gå igenom och rensa så det blir en del rensande när jag packar upp istället. Jag vill ha liiite prylar!!!

2011-07-13 10.58.57Så här såg det ut när flyttgubbarna hissade ner vår soffa från terrassen på tredje våning i gamla huset…

5617693Och här är vårt nya hus =)

4 comments:

  1. Så underbart med sån flytthjälp! Det kommer jag anlita nästa gång jag flyttar för nu är jag trött på att flyttpacka...enough already ;)

    Hoppas få se huset live inom en snar framtid! Men först ska ni få tid att packa upp, vila upp er och bo in er. Sen så...;)

    Massa kramar

    ReplyDelete
  2. Det är värt varenda krona! Nu kan vi fokusera på det som är roligt att ordna i vårt nya hus =)

    Du är sååå välkommen =)

    kram kram

    ReplyDelete
  3. Fantastiskt vackert hus!

    Det syns att det är ett hus att trivas, skratta och älska i. Önskar er allt det bästa!♥

    Kram kram
    /Anna

    ReplyDelete
  4. Tack så mycket härliga Anna =) Jaa här kommer vi trivas =)

    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete