Monday 18 July 2011

Kreativiteten bubblar =)

Det är så härligt att känna sig hemma! Min man och jag pratade om hur naturligt hemma vi känner oss här. Jag känner hur längtan efter att skapa har väckts till liv på riktigt. Dock finns det en del att färdigställa här hemma innan jag får ro att att sätta mig ner med symaskinen eller akvarellfärgerna. Det rum jag skall använda för detta ändamål kallar jag för ateljén och det kommer färdigställas när det mesta andra är klart. Vi tänker beställa hemleverans och monteringshjälp av våra sovrumsgarderober. Eftersom det kan dröja ett tag kom Mattias på att vi kan köpa enkla klädställningar så vi åtminstone kan hänga upp kläderna under tiden. Jag levde så länge i kaos när jag var som sjukast att jag just nu har ganska låg toleransnivå när det gäller kaos. Jag vill ha det rent och fint omkring mig. Dock utan att överanstränga mig  i min iver. Balans.

2011-07-18 08.31.45

Tiger som hittat en fristad bland resväskor och papperskassar i vårt sovrum: min fårskinnsfäll intill sängen =)

3 comments:

  1. åhh vad härligt att ni känner er hemma, vilken känsla :D Tiger ser ut att trivas han också :D så söt! Jag förstår din iver och vad härligt med en ateljé :D Ha det så bra i skapandet av ert nya hem.

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Hej Jessica,

    Tjusigt namn då jag också heter Jessica =)
    Jag har hittat din blogg igår av en händelse när jag sökta om ayurveda. Bor också i Göteborg, någon som du kan rek. för att få en konsultation i ayurveda? Gjort självtest och är vata men även pitta. Vet dock ej vart jag ska börja då jag har kraftiga obalanser i båda... Tips önskas tack =)
    Va rädd om dig!
    Mvh Jessica

    ReplyDelete
  3. Cathrine: tack så mycket =))

    Jessica: Visst är det ett oerhört vackert namn =))
    Välkommen hit =)
    Jag skriver ett inlägg om tips på rådgivare i Göteborg! Man skall alltid börja med vatan för den driver de andra två doshorna. Man kan aldrig göra fel om man börjar med vatan =)

    Tack detsamma =)
    mvh
    Jessica

    ReplyDelete