Friday 1 July 2011

Kalv på grönbete =)

Så här cool såg jag ut när jag skulle ge mig ut på stan igår =)

IMG_2665

Men jag lovar att skenet bedrar =) Jag var pirrig och lycklig som ett litet barn. Jag har inte varit på stan på 9(!) veckor! Jag parkerade ganska nära min homeopats mottagning så att det inte skulle vara så långt att gå. Jag log mot alla människor jag mötte och de log tillbaka. Det var inte bara solen som sken i Göteborg igår =) Jag mötte en underbar 72-årig man vid ett övergångsställe. Han såg inte ut att vara en dag äldre än 60. “Man måste vara livsbejakande” sa han och strålade. “Sen skall man inte dricka alkohol och röka, utan äta bra mat och sova ordentligt” fortsatte han innan han for iväg på sin cykel.

Innan jag gick till min homeopat shoppade jag loss i hälsokosten. Mer om det i nästa inlägg.

Jag fick godkänt hos min homeopat! Tarm och lungor läker sig fint och kroppen har läkt sig bra efter antibiotikakuren. Bara att fortsätta som jag gör nu. Promenader och yoga är okej under förutsättning att jag lyssnar på kroppen! Min homeopat vet att jag har en hjärna som gärna styr men den måste ta ett steg tillbaka.

Väl hemkommen från min utflykt var jag enormt trött. Jag gick ändå över till min bror med familj och berättade de goda nyheterna. Sedan gick jag hem, lyssnade på smäktande toner från Sade ( jag menar inte Eric Sade =), drack min ashwaghanda, tittade ut på naturen utanför fönstret och bara njöt.

Idag är jag trött men det var det värt! =)

1 comment:

  1. åh vad skönt :D och vilken läromästare du träffade i den äldre mannen du möte :D sånt är häftigt. så skönt att du börjar bli bättre och få resultat för det jobb du gör, fantastiskt :D Kram Cathrine

    ReplyDelete